Helsingin kaupunginosat Helka ry HelsinginSeutu-portaali Helsingin kaupunki
YTV Reittiopas Kaupunginkirjastot
Etusivu arrow Keskustelupalsta
Siirry alas Vastaa viestiin
Aihe: Vs:LUMITÖISTÄ LAISTETAAN
tkorpela 25.11.2008 15:58
LUMITÖISTÄ LAISTETAAN

TÄÄLLÄ LAAJASALOSSA YLEISESTI IHMETELLÄÄN
MIKSI KADUT VIELÄ TÄÄNÄÄNKIN OVAT LUMESTA UMMESSA JA JALANKULKIJOILLE AIHEUTUU VAKAVIA VAARATILANTEITA.ERITYISESTI PIENET KOULULAISET
JOUTUVAT KULKEMAAN OSIN KADULLA PÄÄSTÄKSEEN
TURVALLISESTI PERILLE SINNE MINNE OVAT MENOSSA.
EI VOI OLLA MAHDOLLISTA ETTÄ VIELÄ VUOROKAUSI
MYRÄKÄN JÄLKEEN OLLLAAN TUMPUT SUORANA JA KADUT LUMESSA.OLEN SAANUT VIESTEJÄ ERI PUOLILSTA LAAJASALOA ASIASTA KAUPUNGIN
ILMISELVÄN TEHTÄVIEN LAIMINLYÖNNIN JOHDOSTA.
Laajasalo Degerö Seuran vj.

Reply Quote
Reiska 1.12.2008 14:55
Sama ongelma oli Viikissä. Osaa jalkakäytävistä ja kevyenliikenteenväylistä aurattu lainkaan, yksi 24h parkkipaikka jätettiin myös auraamatta - hlöt saaneet autojaan pois sieltä kahteen vrkteen...meidän taloyhtiön pihalle aura eksyi vasta vesisateen alettua. Hyvin on kadunhoito- ja kiinteistöyhtiöpuolella hommat hanskassa - onneksi on lumikola, niin sai kolattua itselleen auton mentävän väylän...

Reply Quote
Orvokki 29.1.2009 13:31
Itse olen tehnyt lumityöt kadun ja pihan osuudelta kolalla yöllä. Kun aura-auto sitten tulee niin se umpeuttaa jalkakäytävän keräämällä n. 1,5 m kasan siihen ja kadulle. Koska auran jälki on jäinen niin ei auta kun petkeleellä hakata kasa rikki ja sitten rautalapiolla pieniä ja viedä kolalla rojut pois. Voitte uskoa että vie lähes 70 v voimat, onneksi olen terve

Reply Quote
Tuula Kanerva 1.4.2009 15:39
Laajasalossa Koirasaarentien pysäkillä meni tuolloin marraskuussa 08 ilmeisesti lumitöissä bussipysäkin seinä säpäleiksi. Seinä kyllä vaihdettiin, mutta ne lasinsirpaleet ovat olleet kuukausikaupalla siellä täällä.
Että kovin eivät kiirettä pitele siivouksella. Lähellä olevaa Svanströminpolkua ei näköjään lainkaan hiekoiteta tai aurata, vaikka on julkinen katu. ehkä jalankulkijan on ajateltu sillä kohden lentävän päästäkseen tuolle onnettomalle lasinsirpaleiden ympäröimälle pysäkille. Svanströmintiekin hoidetaan tosi huonosti.
Toivottavasti tämä otetaan huomioon myös laskuja lähetettäessä.
Ettei tarvitsisi maksaa olemattomista palveluista.

Reply Quote
Isolla kirjoittaminen on huutamista 9.2.2010 16:48
On paljon fiksumpaa kirjoitta ja lukea järkevästi kirjoitettuja tekstejä.

Reply Quote
Kake 21.5.2010 18:23
Hei Reiska pitkästä aikaa! Kyllä reippaalta mieheltä se kolaaminen edellenkin sujuu vai mitä? Terveisin Kake Rööperistä.

Reply Quote
Siirry ylös Vastaa viestiin